vrijdag 31 oktober 2008

CIRCUS

2 weken lang werkten we rond het thema circus. en in zo'n circus valt heel wat te beleven!

Jules heeft een doos meegebracht, maar wat zou daar nu toch inzitten? ik piep alvast eens door het gaatje!

waouw! het zijn allemaal kleren van een clown!

er zit een rode neus in! kijk, dezelfde! de rode neus in mijn hand, is net dezelfde rode neus als de clown heeft. mag ik hem ook eens opzetten?

en een echte clown heeft ook hele grote schoenen aan!!

clowntje heeft een rode neus, rode neus, rode neus, clowntje heeft een rode neus, hahaha,
clowntje heeft een hoge hoed, hoge hoed, hoge hoed, clowntje heeft een hoge hoed, hahahaha

met z'n tweeën hebben ze de hele school doen lachen!!

en met die rode clonwsneus kan je ook schilderen. wel een beetje gek, maarja, een clonw is ook gek he.

en in de circustent die in onze klas staat, geven de kleuters van juf. sarah een optreden. zie je hoe de zeehond kunstjes kan doen met een bal?

helemaal alleen! geef de zeehond maar een daverend applaus!

geschminkt als een clown. maar hoe maakte deze kleine clown nu ook alweer muziek?

een memory van het circus

de grote kleuters hebben de koorden vastgebonden, nu is het zeker tijd voor de koorddanseressen.

een stok en een bord. dat kan ik wel vasthouden zonder dat het valt. eerst kijken waar ik mijn stok moet plaatsen op het bord en dan hopla, de lucht in.

een grote grondpuzzel van het circus. alleen is dat nog wat moeilijk, maar samen met de grotere kleuters en de juf lukt het wel hoor.

en dan was het tijd voor ons circusatelier. alle juffen waren verkleed als clown.
hier juf sarah en ik.

juf kitty

juf liesbeth

en dan zijn de kleuters aan de beurt. iedereen heeft een act ingeoefend. dat laten we nu aan elkaar zien. het lijkt bijna op een echt circus. alvast enkele dingen die er in het circus waren, de rest kunnen jullie binnenkort zien tijdens het ouderfeest!

de 'koorddanseressen'

de gekke clowntjes!

de ballerina's

de acrobaten

in het circus zijn ook veel dieren. de kleuters brachten knuffels mee en we deden er allerlei kunstjes mee. en hier doen we een olifant na.

de leeuwen

de leeuwen stappen netjes in een rij

pas maar op, want ik ben héél gevaarlijk!

en een leeuw kan ook door een hoepel springen!

maar de leeuwen moeten na het optreden in een kooi. daarom maken we hier tralies voor de kooi, want anders kan de leeuw ontsnappen.

Geen opmerkingen: