zondag 26 april 2009

' T IS KLEIN NATUURLIJK

' t is klein natuurlijk.
de kleuters vinden altijd zoveel kleine schatten op de speelplaats, dus wij gaan met zo'n kleine dingen aan de slag in onze klas.

ik heb alle pluimen verzameld in mijn potje

een doos met allerlei kleine dingen. potjes erbij, de kleuters sorteren allse per soort.

de chipsbak!!

de emmer vullen met zand tot hij helemaal vol is. nu is er nog maar een beetje zand in mijn emmer.

een memory spelen. onder elke beker zit een klein ding verstopt.

in de chipsbak scheuren we de chips heel klein of we vullen er de potjes mee.

wij kunnen dat ook al hoor!

in de eierkarton zijn veel vakjes. elk vakje krijgt één dennenappel

hele kleine dingen op een blad papier plakken.

waar zou het meeste terechtkomen? op het blad of op de grond?

of zullen we het wagen om er eens van te proeven? ( mais - pasta-rijst-couscous-spaghetti- steentjes)

en die couscous plakt ook aan mijn hand! zie je het?

de spaghetti is heel dun, maar toch wil ik de uiteinden elkaar laten raken. met enig geduld lukt ddat ook!

en met die kleine dingen kunnen we ook een lekkere brij maken. lijm en verf en rijst of couscous. en mengen maar. sommigen vinden het maar niks, anderen krijgen er geen genoeg van!

en dan de handen wassen, maar met zoveel lijm aan onze handen moeten we wel lang wassen. maar dat vinden wij niet erg!!

gekleurde steentjes in groepjes bij elkaar leggen.
wat vind je van mijn handen? het voelt heel glibberig aan.

Geen opmerkingen: