zondag 15 februari 2009

MMM! DAT IS LEKKER

Mmm, dat is lekker.
een hele week hebben we rond lekkere dingen gewerkt. fruitsalade, verse fruitsap, ontbijten, naar de bakker gaan om brood te kopen, tomatensoep. we hebben het allemaal zelf gedaan.

op woensdag is het fruitdag en vandaag maakten we fruitsalade van al dat fruit.

kiwi, banaan, appel, peer, mandarijn, ananas, het zit er allemaal in.

de kiwi in kleine blokjes snijden

voorzichtig snijden met de messen.

dit is zware arbeid, appelsienen uitpersen!

mmm, dat is lekker. met z'n allen rond de grote tafel en genieten van de zelfgemaakte fruitsalade en versgeperste fruitsap.


tjing tjing.

hier zie je de echte koks aan het werk in de voorbereiding voor de tomatensoep.

even kijken of alls nog onder controle is. er komt alleszins al veel damp uit de ketel.

de tomatensoep als ze op het vuur staat. voorzichtig want het vuur is heel warm!

voila, ze is klaar. we kunnen proeven. maar of iedereen de soep even lekker vindt...?

tijdens het ontbijt smeren we onze boterhammen zelf ; en die smaken zeer goed; kijk maar naar onze vuile monden.

om te drinken kiezen we uit appelsap, water melk of chocolademelk. ik kies duidelijk voor de chocolademelk.

druiven vind ik zeer lekker. enkele heb ik gedeeld met mijn vriendjes.

mmm, dat smaakt, een boterham met chocopasta.

en ik heb een boterham met confituur!

gezelschapsspelletje: nijntje voert de dieren.

3 opmerkingen:

Ayco Duyster zei

Toch even zeggen dat het geweldig fijn is om bijna wekelijks op de foto's te kunnen zien wat de kinderen allemaal gedaan hebben in de klas! Super leuk.

Barbara zei

Inderdaad heel leuk om te kunnen volgen. Ik ga af en toe nog eens over de thema's met Noé zodat hij me zelf kan vertellen wat hij gedaan heeft. Hij roept natuurlijk het hards als hij zichzelf op een foto ziet :-)

Barbara zei

Als grootmoeder, vind ik uw blog fantastisch. Ontdekken wat hij doet op school en hoe hij is is heel leuk!

Dank u wel!
Thérèse (oma van Noé)